10.21.2005

How long will the memory residue last?

I don't know how long with this last before it is all gone.
本來想以英文寫,不 過其實在寫這種記憶的殘餘時,用英文真不太容易寫出我現下的感受。於是我又放縱自己了起來。昨天不知道為什麼又夢到C,可能剛好在前一 晚的blog裡寫到她。而夢裡的感覺很naive,心態上,我知道我曾經犯的錯誤,卻想要在夢裡的現實中改變些什麼。於是我發現自己和她從某些熟悉的巷道 穿越,重新吃過以前喜歡的豆花店;下個場景,卻搭上走在山壁上的一列火車上,底下是海岸的浪花,窗外是朵朵浮雲。這個車廂只有我們兩人,而奇怪的卻是前車 的旅客會走道我們這車廂外面拍照...
「你爸媽知道你要來找我嗎?」
「知道。」
「那你還過來?」
「不管他們了,我相信我自己的看法。」
奇特的感覺穿越我,很沈重。知道對方(不)會發出這樣的說法,但我卻想要得到這樣的回應;像是被悶在水裡一樣,我從奇特的現實中醒來。

還有多久?

2 comments:

tokyo_wa_doko said...

Residure?

I'm not quite sure what that is. If I could read Taiwanese/Chinese maybe I would understand by reading your blog. 日本語を勉強していますか。And, you're living in Pittsburgh? I trust all of that is going well. Good LUCK!

icep said...

sorry, I am kind of messy recently. It should be residue... I was studying Japanese but I turned most of the knowledge back to my instructors...
Thanks for coming by!